Monday, April 19, 2010

Berhati-hati Dengan Kerja Sambilan Di Internet

as'salamualaikum & salam sejahtera..

kali ni aku nak update sesuatu yang menarik yang boleh dijadikan pedoman kepada semua pengguna internet lagi-lagi yang baru mula nak berjinak untuk mencari pendapatan dari saluran internet ni..

dengan keyword "kerja sambilan di rumah" di pak google sahaja sudah menjangkau 235,000 result.. rata-rata semuanya boleh di percayai ke? itu yang menjadi tanda tanya.. ada sesiapa pernah mencuba salah satu dari hasil pencarian tu? cakap-cakap! ha3 aku pernah.. ye! aku pernah mencubanya! hasilnya? makian dari aku untuk "kerja sambilan di rumah" kononnya!

bukan sekali aku mencuba tetapi 2 kali.. untuk pertama kalinya aku perolehi iklan tersebut dari satu forum terkenal.. sebab apa aku masih mencuba sedangkan pernah terkena? ha3 sila gelak dgn rakus ya! apa yang aku pikirkan masa tu "tak akan forum terkenal mcm tu, gah semua kenal tak akan dia main amik iklan mentipu pulak kan?".. ho3

aku try la bukak web tu tengok macam woooaaaa time tu apa pun tak tau sangat kan pasal benda-benda mentipu ni, dengan mudahnya aku yang baru dalam internet ni kena la mentipu dengan "kerja sambilan di rumah" kononnya boleh dapat pulangan hebat! aku pun transfer la dengan menggunakan m2u berjumlah RM30 (mkn mekdi kenyang weyh T_T).. lepas je aku transfer tu, aku terus la email pihak berkenaan untuk memproses yang dikatakan mengambil masa kurang dari 24jam untuk pengesahan (konon).. ha3 setelah aku menunggu tidak juga email aku di balas dan menimbulkan kata-kata perli untuk diri sendiri "padan muka kau kene tipu dah".. LOL ni lah mende alah "kerja sambilan di rumah" mentipu tu -->> Kerja sambilan dirumah RM2000-RM3000 sebulan/RM20-RM100 sejam

tu adalah benda mentipu yang pertama aku kene kat internet ni.. yang kedua pulak aku dah lupa web dia tapi nama yang digunakan Global Advertising Corporation.. aku ingatkan betul-betul key in data punya keje sekali nak tau apa dia suruh buat? korang download la kalau rajin dan betul-betul nak tau, tak besar pun saiz fail dia tak sampai 2mb pun.. -->>Key in data penipu ho3 yang ni nasib baiklah rm10 je.. tapi buat makan kenyang gak dowh! T_T

korang pepandai lah yer menilainya aku dah share pengalaman aku tentang benda-benda mentipu lagi PENIPU ni.. harap jangan ada lagi yang terpedaya, aku dah rugi rm40 (mkn mekdi kaw-kaw kenyang T_T) duit tuh ingat senang ke nak dapat kalau tak usaha? penat-penat aku kerja, orang yang mentipu ni senang-senang je dapat wah! melampau! goyang kaki duit masuk macam tu je.. ada yang pernah kene tipu? jujum share!

Nota Jari : aku dah tak percaya langsung apa-apa pogram berkaitan kerja sambilan kat internet nie..

49 comments:

paeh said...

oh kerja sambilan
banyak dah aku terkena
tapi nasib semua free

pakeri said...

perhh.smart gambar..pandai ek edit.kuikuikui

aku tak penah kena tipu ngan benda2 macam ni.pasal aku mmg tak percaye pon.

cube kite fikir dengan logik la..rm4000-rm5000 sebulan.gile ape nak kasi senang2 je camtu tanpa usaha..

pak sedara aku keje pengetua pun gaji rm4500 je T__T

pada orang yg buat benda2 camni mmg tak selamat la kat akhirat.kalau semua orang yang die dah tipu tu tak halalkan,mmg merana lah.

menjawabla ngan tuhan nnt. T_T

fikir2 kan dan selamat jangan kena mentipu.huhuhu

assalam..

x-po said...

kalau gaji beribu2 dgn wat keje key in data je kt umah, aku pun tak nak jadi ckgu..wakaka

Mus said...

semuanya terserah kepada kita untuk menilainya..

Unknown said...

aku pon da penah kene tipu dgn penipu yg mentipu aku nih,nie sume sbb perkara ingin tahu,sbb dah tau dgn hasil penipunyer..aku dah x percaye lngsung dgn hasil dr internet nih..huhuhu..i don't want banana fruit two times...ahhahaha

Pisyek K said...

oh~ nice sharing...

smoga tiada lagi yg tertipu... :D

p/s: sape nk buat keje sambilan dgn pisyek?

hehe...

annadzirah said...

org xkan senang2 nak bagi kita duit.
tu je key nya!.


kuatkan hati cekalkan iman kalau nampak tawaran beriban2 tu.
pikir masak2.
d:

Legasi Piston Pecah said...

pernah jugak nak try..tapi tulah dia mintak masukkan duit deposit lah konon...terus aku tak percaya nak join mende-mende camnih

stoberycoklat said...

aku tk pernah nak percaya ngan bende2 mentipoo ni..huhu..yg depan mtnyer pon aku tak cy..p tah lg yg xnmopk ni..huhu,,,keje lah pe yg der skang..huhu

Anarm said...

agak melampau2 tawaran tu.. aku keje key in data kat KL dulu pon gaji RM600+ je.. takde plak dapat riban2.. agak2 la nak menipu pon..

ko ni mata duitan ek yash? wakakakakaka.. tak salah mencuba.. mane la tau kot2 ade rezeki kan? kan? sekurang2nya dapat pengalaman.. daripada org yg tau kutuk2 je tapi tak penah ade pengalaman bende yg die kutuk..

*aku pon penah kene gak.. huk3.. duit byk tuuu.. sape tanak.. bodo btol.. kah3

Pisyek K said...

sape yg ade penah try kat mane2, pastu dpt riban2, leh pomot kat aku eh...

:D

Cipina said...

dah ada website tu senang je..kasi report sama dia..menipu je kejanya..

Wan Zawawi said...

Dulu ade gak wat keje sambilan macam tu,tapi rugi ah kene tipu gak

Hasrol Nizam said...

hampir2 nak kena tipu ada la..
sebab dia suro masukkan kan duit..
pelik jek, tak kerja lagi tapi kita dah kena bayar duit dulu..so tak terjebak la..hehe

dunia skrg ni, byk sgt tipu2..
tak selamat dah..

farenova said...

byk yang menipu dari yg betul.. susah sekarang kan

atoyissan said...

huh ye ke..sib baik tak pernah try

♥ciK-t0ge ♥ said...

kenkadang ati ase mau cube jer..
yala.. tgk dorg lebar lebur ckp..
kemain lag..

taPi..

erM... rasenye baek ta yaH..
Lbih baek kite keje dgn usaha Lbih dan dpt hasil yg lebih memuaskan

:)

Sya Isya said...

saya dulu pernah juga. RM30 lah. konon2 kerja tulis surat, tapi bukan dari internet, kat paper iklan tu. lepas dari tu, saya dah tau dah, tu semua tipu. fikirkan geram, macam nak buat juga. tapi fikir2 balik, tak yah la. buat kena sumpah ngan orang je nanti, watpe.

Sya Isya said...

saya dulu pernah juga. RM30 lah. konon2 kerja tulis surat, tapi bukan dari internet, kat paper iklan tu. lepas dari tu, saya dah tau dah, tu semua tipu. fikirkan geram, macam nak buat juga. tapi fikir2 balik, tak yah la. buat kena sumpah ngan orang je nanti, watpe.

ChuyRy™ said...

aku pon pernah terkene..nasib baik baru bayar rm50..kwn aku dah rugi 2k!

wfhsln said...

tak pernah merasa, tapi memang dasyatlah. orang dah berulang kali cakap benda alah tu scam, masih ramai yang guna.

pssst: harap2 takkan tertipu.

lizz said...

masa mule2 dlm dunie tenet ni, aku sllu gak tergedik2 nak try mende2 ni tp now xder kuase aku.hehehehe

myFirdaus said...

bercakap pasal internet nih, bukan sume bnde boleh dipercayai... so, kewarasan minda utk bertindak mestilah digunakan... nnti makan diri, sape yg merana?? diri sndiri r... mak cik anak pak talib x merana sbb dye x tau ape2... hik3...

etomyam said...

ada je kaum yg suka ambik kesempatan dengan menipu orang ek....susah betul lah

Unknown said...

Hm,lepat pun pernah kena gak..habih banyak duit gak..sengal tul depa menipu orang..

SHUK said...

Bagaimana pulak yg ni... ianya di iklankan di Berita Harian Online, saya sudah daftarlah tp belum bayar lagi.... apa pandangan bro semua ?

http://www.kerjasambilan.biz/

catzer said...

erm..depa ni mmg suke amik kesempatan dr kesempitan hidup org lain.

julietANNA said...

haa tu lah nenek, jangan terpedaya *cis cakap kat orang lebih aku ni*

setakat ni aku tak pernah lagi lah buat mana-mana yang kena keluarkan duit tapi hampi-hampir jugak lah terpedaya. yelah, dorg punya ayat, pergh! manis gilaaa. tapi aku waras lagi, malas nak pergi bank-in, kalau rajin habis lah aku T__T

Anonymous said...

are-lyn

hm baru baru ni aku der jugak terkena...coz nk sgt wat partime coz boring duk umah....bila dh xcited sgt nk wat part time...ni la jadi nyer...dia suh bank-in rm 25 konon sebg duit untuk dia bg latihan untuk wat data entry pengiklanan....bila dh bank in bg tau kat dia melalui email dan akan terima pengesahan dalam masa 24 jam...tapi sampai sekarang habuk pun xda....aku doakan haram kan la duit tue dunia akhirat...kalu mkn pakai duit tue biar perut tue buncit sampai pecah...e geram nyer...terkutuk lah mereka yang menipu nie.....so pada sume...jgn percaya pada sumenya...ini sume penipuan belaka.....

kiky said...

kalo da namanya modal below RM100 mmg tipo punya. saye da kene. hampir seratus lebih.. semua nak cuba. cth mcm survey tue, diorg da bagi pengesahan, skali masuk pehhh semua oversea. haram tul...

Ada juga modal free, takat klik n tolong promosi web diorg. ni kira ok gak..

Ada juga yg jual e-book.. ok gak sikit sbb depa jual ilmu..

Jual barang lagi ok dr jual benda x der, suruh promote jer. cth login facebook dpt RM100. x logik..
kesian kat kene sbb x tau nk promosi mcm mana.

amirbix said...

pernah jgk terkena.kerja part time di rumah bungkus surat.iklan tu dia suruh bayar pakai wang pos rm45.dah pos surat prosedur kerja sampai suruh bayar lagi rm70.sblm tu kata rm45 sj..dah rasa tertipu baru perasan kat iklan tu xde no tel.aisehman rm45 pon duit jgk pinjam dr ayah.kita org susah nak cari mkn dorg senang2 amik duit kita mcm tu je

papabear said...

kepada yg dah terkena, kenapa la tak buat report polis je? kan ada bank account dia tuh?

rashidi said...

uih ramainya yang terkono...aku pernah terkono gak, jenis program piramid..Rm150 hangit..La ni buat program free lagi baik.
Sesape yang nak try program yang aku join,klik je kat nama aku...

Anonymous said...

INGIN MENJUAL TOP UP SECARA RELOAD, MENGGUNAKAN HANDSET SAHAJA!!!
SEPENUH MASA @ SECARA SAMPINGAN. DAFTAR CUMA RM20 SAHAJA
SEUMUR HIDUP.
SEMUA ADA, MAXIS / CELCOM / DIGI /
U MOBILE / ITALK.
BOLEH JUAL TOPUP DARI SERENDAH RM3 INGIN TAHU LEBIH LANJUT???
LAYARI LAMAN WEB http://mayailusitopup.blogspot.com
& SMS: 0195220981

Anonymous said...

kenapalah aku baru terjumpa laman ni sekarang, kenapa tak 2-3 hari lepas? huhuhu aku baru masukkan duit untuk pendaftaran dalam Global advertising corp. nasib baik rm10 je. itupun duit aku yang akhir sebelum gaji. huhuhu perut buncitlah orang yang makan duit aku tu. amin

Zhaf said...

Slm, sy lihat ramai kwn2 yg bminat buat part-time di sini. Sy boleh berikn bimbingan utk bniaga bsama sy. Kami bw program pendidikan semurah RM1.10 utk semua subjek. Sy fulltime dh satu tahun. Dh bantu ibubapa jimat sedikit kos buku latihan dan ada juga jimat tusyen. Jika ada yg bminat utk dgr shj dahulu, boleh emel kpd sy di zhafwin@gmail.com. Yg tiada anak lg mcm sy, boleh jd usahawan juga. Dan bg mereka yg pernah dgr, kumpulan yg berbeza mpunyai teknik dan support yg berbeza. Ikutlah mereka yg bjaya =)

LiLy said...

aku xde join keje sambilan online ni..tp aku join scoreA mlm tu.astaghfirullahazim..ustaz aku kte program tu ade unsur.kepatuhan syariahnye diragui sbb yg endorse bnd tu xdiketahui smpi tahap mujtahid.org bkn mujtahid xley pndai2 keluarkn hukum.so,dh jd syubhah bende tu.bnd syubhah perlu ditinggalkn.korg kalo dgr org nk ajak join program pendidikan e-learning tu scoreA la tu.selagi xde xdifatwakan halal jgn nk join..walopon berlambak2 org wat bnd tu tp rmi yg xtau hukum die.kne igt duit yg kite dpt tu akn jd darah daging kite gk.sebelum aku mabuk ngn janji2 palsu dunia ni,baik aku stop je dr bnd tu.

Anonymous said...

pesanan aku ape2 keja sambilan yang kena bayar korang tak payah le masuk. ade ke keja, kite yg kena byr dulu sblm kite dapat keja tuh? aku pernah gak masuk yg free punya macam paid to click (klik iklan dpt byrn) TAPI bile tak aktif account kite bleh diorg close plak.mmglah free tapi penat gak le aku kumpul point byk2, last2 my account closed.tak bleh nak byr kot..ntoh le

Anonymous said...

aku pn ingt da de internet kat mah nk gak la join bnde2 kje dri mah ni..tp da cam ni gaye nye..cancel je la...tq la bg mklumat2 cm ni..=)

Anonymous said...

salam..

satu soalan... bagaimana kita nak cari yg benar2 membantu kita menambah pendapatan??

Anonymous said...

join sini. anda hanya perlu sign up dan share campaign kami di mana2. TIADA BAYARAN PENDAFTARAN
http://says.my/fara_jasmin/invite

Anonymous said...

hi..
guys..
this is for free.. jwab survey boleh dpt duit..

x rugi mencube..
x kne byar pun..

http://my.ipanelonline.com/register.html?inviter_id=722434

Anonymous said...

dah sorang lg pun kna tipu...
global advertising corporation..
xhalal dunia akhirat...
jwb la dlm kubur nanti!!!!

anyz zamri said...

thnx anda telah menyelamatkan saya,,hahaha

Anonymous said...

sama la kita...RM30 jgk.pernah terkena dengan niat baik ingat nak cari side income...kononnya iklan sbg jurutaip di rumah..ingatkan kena taip bahan² utk dorang..so ansfer RM30 guna maybank sbg bayaran utk ebook panduan untuk kerja tu..pastu tgk² dpt email ripanya program affiliate...kena taip iklan kat byk sgt website..yg lgsung aku xreti wlupun ada jgk try..pastu klu org beli ebook dorang melalui link iklan kita tu, baru kita dpt komisen..pasni jgn hrp aku nk percaya kerja sambilan cam2..baik keja sambilan jd tukang photostat ke..tukang cleaner ke dh tentu dpt gaji hari..

Anonymous said...

aku baru je bayar rm 30 tadi...Damn!!

citi said...

dh tu xde ke kje sambilan yg xtpu?
aku btul2 ngah cr part time..hmmmm...

Anonymous said...

sama2..sy pon dok pulun cari part time xtpu..

Anonymous said...

yeah,,,aq selamat,,bru nk try,,hu3,