Tuesday, March 23, 2010

Buat YM (Yahoo Messenger) Lebih Dari 1

Assalamualaikum sume dan salam sejahtera..*skema* ha3
giler lama aku tak update blog dah mcm apa je blog nie.. serupa tak bertuan apa la nak jadi dengan kau yash.. hu3 malas nak cerita banyak, aku nak update pasal buat ym lebih dari 1.. selalunya kita leh ym 1 id je kan? yang nie aku nak tunjuk mcm mana nak buat ym lebih supaya korang dapat guna berpuluh-puluh id.. he3 aku simpan cara nie dah lama..aku jumpa dekat blog n3slo yang last update tahun lepas, bulan4.. nampak sangat tak hidup dah blog tuh.. sedihnyaa.. mana kau pegi n3slo wahai kawan blog ku dulu2.. huk3 panjang pulak intro aku..Ada jugak yang gunakan software tapi aku nak tunjuk cara lain ikut je lah step-step kat bawah nie.. ^__^












  1. run
  2. regedit
  3. HKEY_CURRENT_USER
  4. software
  5. yahoo
  6. pager
  7. test [klik kanan new DWORD Value]
  8. taip plural [rename] -> klik kanan modify
  9. tukar 0 ke 1
sebarang masalah dihadapi sebelom, semasa atau selepas melakukan cara nie adalah tanggungjawab diri sendiri.. T__T beware! hu3

nota jari : terdetik jugak akhirnya aku nak update kalo tak terlintas nak delete blog je.. T__T

15 comments:

pakeri said...

cara ni bagus kalau ade id banyak2.leh chatting ngan diri sendiri.. =.="

bhak3

meng said...

ade care lg mudah nk wat ym byk2..
care cri installer multi-messenger..
xyah pening2 men ngn regitry..
klu nk bleh tgk kt http://bukulalikura-kura.blogspot.com

klu xde, sape nk nnt mntk kt aku..aku bleh bg..

Aku X-PO said...

aku dulu pun ada wat bnda ni..tapi last2 aku buang balik..time remaja2 dlu biasalah, duk gila ym, tp bila dh umur makin meningkat tua ni, ckup la ada ym satu je..hikhik

yashygsempoi said...

pakeri : ha3 cet ngn diri sendiri? taleh blah.. kah3

meng : betul2 ada yang guna software tapi aku x suke sgt install2 nie kalo benda tuh simple.. hu3

Aku X-PO : eceh! time remaja2 dulu nmpak sgt da tua.. :P

stoberycoklat said...

akhirnyer ko up up date gak blog yer yayunk..heheh
aku der 2 ID tanpa aku sedar...tp satu Ym jek..ko faham tak?..heheh..rasenyer da delete yg satu tu..tp still ader hohoh.lantak la kan..mls nk wat 2, 3 YM kang xjd keje aku..bhak3..

Unknown said...

hahaha..aku ade 1 jer YM,watpe nk chat byk2.ahahahaha

kertaz said...

Ko nk bukak byk2 ym buat apa da? =.='
Btw jaga2 klau main registry ni.. Kang salah ejas jahanam Windows..

yashygsempoi said...

eiy_Da : hu3 tetiba terselak cara nie aku update la.. T__T

apiih : betul2 1 suda manyak2 watpe.. aku tunjuk je.. T__T

kertaz : tau risiko bila da godek registry nie hu3 silap2 fomat balik la jawabnya.. ho3

Anarm said...

cukup seram kalo bermain dgn regedit..

Amir said...

tak berani nak tanggung risiko. ym pun aku jarang bukak, ni apatah lagi nak pakaai 2,3..

lizz said...

teror ko wei.heheh. nanti aku try buat cuma main dengan regedit ni bahaya sket.huhu

lizz said...

ter enter lak. tak apalah.lupe letak website.wahaha

Frantz-Senpai said...

cara senang.. tak payah pakai YM, pakai pidgin je.. boleh log in multiple account + multiple protocol.. rasa tak sedap badan pakai YM nie.. laggy

myFirdaus said...

i like login YM bnyak2... yela, snang nk check ape2 update & email...

Anonymous said...

hahahaha...aku ada je ni...

-n3slo-