Thursday, December 9, 2010

Sony Ericsson Vivaz Pro U8i - Unboxing

Dengan sopan santun lagi lemah lembut aku memulakan penulisan.. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera diucapkan.. kahkah :P

Gila lama aku tak update blog.. Last update pun bulan8.. pehh! Macam tak percaya! (konon padahal biasa dah) hahaha.. Untuk update kali ni aku saja nak share kegembiraan aku memiliki handphone baru iaitu Sony Ericsson Vivaz Pro U8i.. Memang dah lama aku target handphone ni untuk dimiliki alhamdulillah berkat rezeki mengumpul dapat la aku tambah satu lagi koleksi handphone hasil titik peluh aku sendiri.. TUNAI YE! huhuhu..

Aku bukan penggila gadget tapi disebabkan terdesak kerana handphone lama dah mula menunjukkan keTUAannya jadi aku pun mencari pengganti yang lain.. hohoho Alang-alang beli biar yang puas hati terus tak gitu? Mahal sikit tak apa untuk kegunaan jangka masa panjang.. Aku masih setia dengan Sony Ericsson tak terasa untuk ke arah model lain macam Cokia eh Nokia ke, LG ke, Samsung ke.. huhuhu Okay aku pun malas gila nak taip panjang-panjang.. Bukan ada sapa rindu pun penulisan aku kat blog nie.. Silap-silap tak ada orang nak masuk pun.. kahkah

Di bawah ni aku ada buat 1 video konon-konon nak buat ala-ala review untuk handphone ni.. Sebab apa aku nak buat review pasal handphone ni? Sebab bila aku beli, orang kedai tu cakap tak ada orang pakai sangat handphone ni sebab sensitif sangat dan susah nak jaga lagi-lagi bahagian kamera dia.. Itu sebab aku nak sangat buat bagi orang lain tau keistimewaan handphone ni macam mana.. Buat masa ni aku pakai memang sangat-sangat puas hati terutama kamera dia.. HD!! cantik sangat.. Jadi, sila la play video kat bawah ni kalo nak.. Dalam pada aku buat review ni dapat aku promot kecanggihan Nikon D3100 kawan aku punya.. Video ni dari hasil rakaman Nikon D3100 tersebut..



Lepas ni akan aku update lagi berkenaan gambar-gambar dari hasil Lensa Vivaz Pro.. Wa Chow dulu!! [^_^]"]

Nota : Ada sikit-sikit kehodohan tu buat-buat tak nampak je la ek! hahaha

17 comments:

Bee said...

huhu tepun canggih tul...bee setia dengan norkiah eh nokia...ngee

Fatehah A. said...

gile berzaman x update. sekali update terus psl gadget.huhu blh tahan gak hp tu

Paan Jr said...

huyoo... cun2 .. macam xperia pona de kan? tapi symbian kan??? huyooo..asal tak amik jenis windows mobile ke. android ke.. baru laaa macam mc chicken!

yashygsempoi said...

bee : tak la canggih mana tapi canggih la jugak best! suka kamera dia.. huhuhu

Fatehah A : tau x pe weyh bapak lama gila x update T_T sebab tatau nak update apa.. adeyh!

paan : paan aku nie bukan editor terbaik sebab tu sound tak ada.. ko pasang la lagu lepas tu play.. lempang ko saje je.. komen sekali x leh? saje nak bagi banyak komen aku ke? hak3 blurr2 sebab baru nak belajar setting D3100 tu lah! jadik la tu.. demo je.. T_T

stoberycoklat said...

da lame gwe tunggu lu update..finnaly update jugak weeeee..
video da tgk, tapi bisu ek..heee..pe2 pon best sebb beli ngan hasil titik peluh (walopon keje lam ekon)heee..

Paan Jr said...

yash. ko g kat my video, pastuh click kt edit, pastuh pilih audio swap.then pilih laa lagu2... taraaaa.skang video ko dah bertaraf brella.....mmm.... erghh! hahaha

Anonymous said...

gile ahh.. update pasal gadget..

Anarm said...

smart gak henpon ni ek..

Captain said...

spe kte xde org bce?! aku dh meroyan tau sbb ko xhapdet.. hampir2 aku unsubscribe berukband aku nie smte2 sbb kuciwa ko xhapdet..

** bestday aku dh dekat.. arap2 ko leh adiahkn aku enset cam ko tu seketol **

Ryehanna said...

mmg lama gilebabi ko xupdate blog! hahahaha...

wey cun siot hp baru... aku jgk yg xdpt2 lg nk tkr hp... huhu

pakeri said...

rata2 orang komen entri ni bukan pasal benda kau nak cite,tapi sebab kau da lame tak update dengan video takde lagu =.="

ChuyRy™ said...

semalam adik masuk blog ni template lain..terkejut hari ni masuk..hahaha

pergh! smart! Berapa riban ek? Teringin nak beli..malas beli laptop lagi..beli nset yang ada wifi ok la kan kan kan :P

Video lagi smart kalau akak yash cakap..macam vlog..huhu

yashygsempoi said...

Paan : Oke dah ada lagu! tak bisu! huhuhu..

Anarm : memg best sangat2 tak nyesal beli walaupun dia sensitif..

Kapten : Ah sudah la ko kapten poyo ayat manis.. hak3

Ryehanna : memg lama pun sebab tah macam tak ada idea nak update.. kah3

Pakeri : Nak wat camne dah memg lama aku x update.. yelah video aku dah berlagu! T_T

ChuyRys : ha3 smlm tu theme lama mcm serabut bila berbulan tak masuk dik oi.. terus tukar theme sedia ada je kah2 lagi simple! tak reti nak wat vlog.. T_T

julietdeorange said...

perghh yaya dah dapat dah wishlist diaaaa. juju tak pat agi. bak sini sket duit! nak dapatkan wishlist cheq pulak

kaminakueh said...

fuhhh changgih betul lah... dari www.utmklunderground.blogspot.com

bistari said...

dulu aku nak bli handset ni..tp xde stok..ambik hset lain..dr sony dh trambik nokira..opsss..nokia..

Anonymous said...

tuan-tuan semua, unboxing tu apa maksudnya....