Tuesday, October 20, 2009

Kenapa Kami Di Kecualikan?!

Lepas je aku di kabarkan berita tentang pengecualian pembelian rumah hanya untuk perumahan awam dbkl setapak jaya 1A yang aku duduki sejak aku lahir pada 1989 hingga 2009 yang telah menjangkau 20tahun lamanya, buatkan aku sakit hati! Kenapa mesti kami perumahan awam dbkl setapak jaya 1A sahaja yang di kecualikan? Alasan yang di beri begitu menimbulkan was2.. Petikan dari harian metro On9..


*klik gambar untuk paparan cun*
untuk berita lanjut "Hancur hati tak boleh beli rumah"

Harap pihak pengurusan DBKL segera bagi penjelasan yang tepat bagi perkara ini..
Agak tidak adil jika perumahan awam lain telah di beri borang penjualan kami perumahan awam setapak jaya 1A ini di kecualikan tnpa sebab musabab yang kukuh!

Aku bukan apa geram bila benda macam ni berlaku.. Macam ada "perkara di sebalik takbir" je kan.. haish...! geram weyh!! marah gak nie..
Kalau nak di ikutkan org tua aku paling awal duduk kawasan perumahan nie dekat 20 tahun lebih.. tak akan ini balasannya!
Inilah akibat janji2 manis dari mulut tanpa surat hitam putih.. Dulu katanya setelah 10tahun duduki rumah nie akan menjadi hak milik.. Tapi hampeh!
Janji2 manis dari mulut tidak boleh di pakai lagi ya!
Org berhutang janji nak bayar walaupun RM10 kene gak buat surat hitam putih! hak3

Kata-Kata : Harap benda ni selesai dengan cepat dan dapat perhatian orang yang berkenaan.. Selamat Berjaya dalam Perjuangan untuk penduduk kita! Go Go Pakcik Ramli! ^___^ keh3

2 comments:

lizz said...

ade org dalam yg plan xbg ko buy kot. huhuuh

ezanykun said...

dorg suh beli rumah lain kot tu.. hehe..

xpe2.. komplen jer la kat wakil rakyat.. push habis2an..